NHZ Connected

De NHZ Connected app is een transmurale app waarmee zorgverleners in de eerste en tweede lijn elkaar makkelijker vinden om de onderlinge samenwerking te bevorderen. Met de app vindt en bereikt u andere zorgprofessionals in de regio eenvoudig.

Indien u nog geen account hebt, dan kunt u dit aanvragen via het NHZ account formulier of door te registreren na het downloaden van de app.

De NHZ Connected app richt zich op zorgverleners uit de regio’s Noord-, Midden- en Zuid-Kennemerland, Amstelland en Meerlanden. Deelnemers aan de app vanuit onze regio zijn: het Spaarne Gasthuis, diverse VVT-instellingen, Zorggroep Haarlemmermeer, Gezondheidscentra Haarlemmermeer en Huisartsvereniging Haarlemmermeer. Zorgverleners bij deelnemende zorgorganisaties kunnen de app volledig gebruiken. Anderen kunnen alleen gebruik maken van de sociale kaart. De app kent verschillende functionaliteiten:

Wie is wie

Onder de tab ‘Wie is wie’ vindt u elkaars contactinformatie en – mits ingevuld – specifieke informatie zoals een direct telefoonnummer, werktijden, vakantie en specialismen. Via het persoonlijk account kunnen zorgverleners de openbare contactgegevens aanvullen. Het is belangrijk om de gegevens van de organisatie en de medewerkers volledig in te vullen en up to date te houden. Denk aan de specialisaties, maar geef ook aan, wanneer u zorg kunt verlenen in een andere taal. Dit zorgt er voor dat u beter vindbaar bent in de app.

Werkafspraken

Onder de tab werkafspraken staan:

  • de algemene samenwerkingsafspraken tussen eerste en tweede lijn
  • de Regionale Transmurale Afspraken (RTA’s)
  • de samenvattingskaarten van de zorgprogramma’s
  • de campagnes van de HAP

Sociale kaart

De sociale kaart laat naast de deelnemende zorgorganisaties ook andere zorgprofessional in de regio zien. Denk aan thuiszorgorganisaties en wijkteams, paramedici, leefstijlcoaches en zorgprofessionals in de GGZ. Het gaat hier alleen om een vermelding van contactgegevens. De sociale kaart maakt het voor verwijzers eenvoudiger om het juiste zorgaanbod te vinden. Deelnemers aan de sociale kaart kunnen zelf hun informatie actueel houden (b.v. adresgegevens, deskundigheden, leeftijdsgroepen). U kunt o.a. zoeken op type zorgverleners, klacht, leeftijd van de patiënt of cliënt, gemeente, taal en behandelvorm.

TIM

Transmuraal Incident Melden van (bijna) incidenten die optreden tussen de eerste en tweede lijn, apotheek en VVT helpt om de patiëntenzorg te verbeteren. Een melding van een (bijna-)incident vindt plaats door het invullen van het TIM formulier via de tab TIM in de app. Na het indienen van de melding komt deze bij de betrokken zorginstelling terecht, die een onderzoek kan starten. TIM is niet bedoeld voor een echte calamiteit. Hiervoor is de eigen calamiteitencommissie. Alleen de volgende partijen kunnen incidenten melden en kunnen meldingen ontvangen: specialisten en apothekers Spaarne Gasthuis, huisartsen en hun assistenten/praktijkondersteuners uit de regio, specialisten ouderengeneeskunde van VVT organisaties.

Cursussen en Mijn scholingen

In het najaar wordt het scholingsaanbod van Zorggroep Haarlemmermeer via de NHZ Connected app aangeboden in plaats van via de website van de Zorggroep. Het aanbod is zichtbaar in de tab Cursussen in de app. In de tab Mijn scholingen is informatie terug te vinden van eerder gevolgde scholingen, zoals bewijs van deelname en hand-out van de gegeven presentatie.

Een sluitende keten van diagnostiek, behandeling en begeleiding, maar ook van preventie, vroege opsporing en zelfmanagement.