Klachten

 

Heeft u een klacht? 

We doen ons uiterste best om u de best mogelijke zorg te bieden. Mocht u desondanks niet helemaal tevreden zijn over de verleende zorg of ziet u ruimte voor verbetering, dan horen we dat graag. U kunt uw idee mailen naar contact@zorggroep-hm.org.

Klachtenregeling

Het kan voorkomen dat u een klacht heeft of ontevreden bent over de praktijkondersteuner GGZ of de ketenzorg. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de verwijzing, de wachttijd of de bejegening door een zorgverlener. Wat kunt u doen?

1. U bespreekt uw klacht met de zorgverlener
Dit is vaak de meest eenvoudige manier. Meestal leidt dit tot een snelle oplossing wanneer u rechtstreeks spreekt met diegene, die naar uw mening uw klacht heeft veroorzaakt.

2. Uw klacht neerleggen bij de klachtenfunctionaris 
Heeft het gesprek met de zorgverlener niet het gewenste resultaat opgeleverd? Dan kunt u een beroep doen op de klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillencommissie Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtencommissie behandelt alle klachten voor aangesloten zorggroepen. Andere zorgverleners, zoals diëtisten en fysiotherapeuten hebben vaak eigen klachtenregelingen per beroepsgroep. De SKGE is een onafhankelijke klachtencommissie. Ze hebben als taak te bepalen of een klacht terecht is en ze kunnen een oplossing aanbevelen. Ze kunnen geen schadevergoeding toekennen. U hoeft niet te betalen voor het advies, de bemiddeling en behandeling van klachten. Een klacht kan ingediend worden per post: SKGE,
Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven of per email. 

3. Indien de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u zich wenden tot een geschilleninstantie voor de Eerstelijnszorg. 
Zorggroep Haarlemmermeer en Huisartsen Haarlemmermeer zijn aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillencommissie Eerstelijnszorg (SKGE) in Eindhoven. Aan het indienen van een geschil zijn kosten verbonden. Meer informatie hierover vindt u op de website van SKGE.

Een geschil kan schriftelijk worden ingediend bij de SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven, of door middel van het invullen en verzenden van het digitale geschilformulier.

Een sluitende keten van diagnostiek, behandeling en begeleiding, maar ook van preventie, vroege opsporing en zelfmanagement.